Cennik .gov.pl
Cennik dla Abonentów nazw w domenie .gov.pl
Rodzaj opłaty | Opłata w zł |
---|---|
Opłata z tytułu Wpisu nazwy w domenie .gov.pl | 150,00 zł netto |
Opłata z tytułu odnowienia Wpisu nazwy w domenie .gov.pl | 150,00 zł netto |
Informacje
Opłata będzie powiększona o należny podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości określonej przepisami obowiązującymi w dacie wystawienia faktury przez NASK.
Opłata będzie uiszczana przez Abonenta na podstawie faktury VAT wystawionej przez NASK w terminie 7 dni od dnia Wpisu nawy w domenie .gov.pl lub odnowienia Wpisu nazwy w domenie .gov.pl, w terminie określonym w fakturze.
Okres rozliczeniowy wynosi jeden rok i rozpoczyna się z dniem Wpisu nazwy w domenie .gov.pl lub z dniem odnowienia Wpisu nazwy w domenie .gov.pl.
Opłata będzie uiszczana przez Abonenta z góry za każdy rozpoczęty okres rozliczeniowy. Wniesienie danej opłaty odnosi skutek z chwilą uznania rachunku bankowego NASK pełną kwotą opłaty.
Opłaty .gov.pl (FAQ)
- Jaka jest wysokość opłat za nazwy w domenie .gov.pl?
-
Opłata za rejestrację nazwy w domenie .gov.pl oraz za jej odnowienie po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego wynosi 150 zł netto.
- Kiedy powstaje zobowiązanie do wniesienia opłaty rocznej?
-
Zobowiązanie do wniesienia opłaty powstaje z chwilą zawarcia umowy, a w kolejnych latach - po rozpoczęciu każdego dwunastomiesięcznego okresu rozliczeniowego.
- Co zrobić, jeżeli dane abonenta widniejące na fakturze VAT są nieaktualne?
-
Faktura wystawiana jest zgodnie z danymi posiadanymi przez NASK. Jeżeli na fakturze wystąpią różnice lub braki w danych nabywcy w stosunku do stanu faktycznego, należy wystawić i przesłać do NASK notę korygującą (§ 18 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r., Dz. U. nr 95 poz. 798). Na podstawie noty zaktualizujemy dane nabywcy w systemie rozliczeniowym NASK. Notą można skorygować wszystkie dane nabywcy (abonenta) usługi - w ramach jednego podmiotu, z punktu widzenia prawa podatkowego i stosunków cywilno-prawnych. Nota korygująca nie służy do zgłaszania zmiany abonenta domeny.
- Jakie są konsekwencje nieuregulowania opłaty rocznej?
-
Jeżeli opłata nie zostanie uregulowana, NASK jest uprawniony do naliczenia odsetek w wysokości ustawowej.
- Co zrobić, jeżeli abonent nie otrzymał faktury?
-
Powinien zwrócić się do NASK z prośbą o wystawienie duplikatu. Zgodnie z treścią § 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. (Dz. U. nr 95 poz. 798), duplikat jest wystawiany na wniosek nabywcy.
- Czy NASK może zmienić nabywcę na wystawionej fakturze?
-
Nie. Nie można zmienić treści już wystawionej i ujętej w rejestrze VAT faktury. Do zmiany danych nabywcy i wystawcy faktury służy nota korygująca, natomiast pozostałe jej elementy można zmienić przy pomocy faktury korygującej (zgodnie z § 16 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r., Dz. U. nr 95 poz. 798).
- W jakiej sytuacji wystawiany jest duplikat faktury?
-
Duplikat wystawiany jest na wniosek nabywcy, w przypadku zgubienia lub zniszczenia oryginału (§ 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r., Dz. U. nr 95, poz. 798).
- Czy dane umieszczone na duplikacie faktury mogą różnić się od figurujących na oryginale?
-
Nie. Duplikat zawiera dokładnie te same dane, jak oryginał faktury.